Tutoring

Aby skutecznie wspierać uczniów w odkrywaniu i rozwijaniu swoich potencjałów, korzystamy w naszej szkole z rozmaitych form oddziaływania. Jedną z nich jest TUTORING. Metoda, dzięki której – poprzez indywidualny kontakt z naszymi podopiecznymi – możemy pomagać im z definiowaniu potencjału, wskazywaniu celów, tworzeniu planów i ich realizacji.

Obecnie nasi licealiści mogą skorzystać z pomocy w ramach tzw. TUTORINGU ROZWOJOWEGO (skupionego na poszukiwaniu najlepszych dróg rozwoju osobistego) oraz TUTORINGU NAUKOWEGO (poświęconego wsparciu w osiąganiu celów z zakresu konkretnej dziedziny).

Przebieg procesu tutoringowego jest ściśle zindywidualizowany, ale najczęściej obejmuje osiem indywidualnych spotkań w regularnych odstępach czasu.

hero debinka licemu
hero debinka licemu

Beata Łuczak-Wencel

    Tutoring naukowy i rozwojowy

    Jestem nauczycielem języka polskiego i dyrektorem z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu i zarządzaniu procesem edukacyjnym.

    Lubię teatr, muzykę, film, dobrą lekturę i wędrówki po górach. 

    Cieszą i motywują mnie nowe wyzwania, ciekawe projekty, nie lubię stać w miejscu. 

    W sferze moich największych zainteresowań jest rozwój osobisty, zarówno małego, jak i dorosłego.

    Fascynuje mnie to, jak wielka siła, moc, talent i potencjał rozwojowy drzemie w człowieku.

    Jeśli zechcesz, będę Ci towarzyszyć w drodze do odkrywania siebie, stawiania celów i poszukiwania sposobów ich realizacji. Już sama droga do…może być dla Ciebie cennym doświadczeniem: “Rozwój to nie tylko osiąganie celów, ale także nauka podczas podróży” (Zig Ziglar)

    Zapraszam Cię w fascynującą podróż odkrywania siebie w czasie tutoringu ze mną :-).

    Napisz do mnie: beata.wencel@debinka.pl

    hero debinka licemu

    Joanna Konara

      Tutoring naukowy

      Matematyka może być zrozumiała – wystarczy odpowiednie podejście. 

      TUTORING to przygoda i podróż, do której Cię zapraszam i w której chcę Ci towarzyszyć.

      Tutoring to dla mnie niezwykły i interesujący proces, podczas którego poznajemy się,
      ufamy sobie i uczymy się od siebie nawzajem. Będę się niezmiernie cieszyć, jeśli
      dzięki naszej skrupulatnej i systematycznej pracy rozwiniesz swoje skrzydła i
      osiągniesz swój cel!

      KIM JESTEM?

      Jestem absolwentką Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu
      (matematyka) oraz Politechniki Poznańskiej (informatyka i technologia
      informacyjna). Od 18 lat uczę dzieci i młodzież na wszystkich etapach edukacyjnych. Moim celem jest pokazanie, że nauki ścisłe można nie tylko zrozumieć, ale też
      polubić. Z pasją uczę, pokazując, że matematyka może być zrozumiała i przyjemna.

      CO PRPONUJĘ?

      Tutoring naukowy polegający na zdobyciu, poszerzeniu i uzupełnianiu wiedzy z
      zakresu matematyki, indywidualne lekcje matematyki, przygotowanie do prac klasowych, testów, kartkówek a przede wszystkim do
      egzaminu maturalnego, zajęcia online i stacjonarne, przyjazną atmosferę i skuteczne metody nauczania.

      W WOLNYCH CHWILACH: siłownia, góry, rower, kryminały, spacery z psem.

      Napisz do mnie: joanna.konara@debinka.pl.

       

      hero debinka licemu

      Piotr Reiss

        Tutoring naukowy i rozwojowy

        Jemu się zdaje, że coś wie, choć nic nie wie, a ja, ja nic nie wiem, tak mi się nawet i nie zdaje (Platon, Obrona Sokratesa).

        Do wspólnej pracy i odkrywania siebie oraz świata zapraszam wszystkich – zarówno tych, którzy chcą odnaleźć swoją wymarzoną ścieżkę rozwoju, jak i tych, którzy zamierzają szybkim krokiem przemieszczać się po wybranym już szlaku wiedzy humanistycznej. Wyruszmy na tę przygodę razem!

        Jestem absolwentem poznańskiej polonistyki i doktorem nauk humanistycznych. Od wielu lat uczę z pasją na różnych poziomach edukacji – od szkoły podstawowej po uczelnie wyższe. W pracy z uczniami łączę wiedzę z literatury, języka, historii i kultury (i – niekiedy – ekonomii), bo wierzę, że edukacja humanistyczna może być naprawdę ciekawą przygodą.

        Na moich zajęciach stawiam na rozmowę, zrozumienie i wspólne odkrywanie tekstów kultury. Pomagam rozwijać umiejętność samodzielnego myślenia, pisania i wyrażania siebie. Zawsze staram się tworzyć atmosferę życzliwości i zaufania, bo wiem, że tylko wtedy można naprawdę się rozwinąć.

        Napisz do mnie – piotr.reiss@debinka.pl

        hero debinka licemu

        Jolanta Przerwa-Bech

          Tutoring naukowy i rozwojowy

          Dołącz do indywidualnych zajęć tutorskich i znajdź swój kierunek rozwoju i/lub ucz się angielskiego w inspirujący sposób!

          Lubisz angielski, ale chcesz mówić pewniej i brzmieć bardziej naturalnie? Interesuje Cię historia, kultura i język w prawdziwym zanurzeniu? A może po prostu szukasz własnej drogi rozwoju lub potrzebujesz nauczyciela, który nie tylko zna się na rzeczy, ale potrafi też zmotywować do działania?

          Zapraszam na indywidualne zajęcia tutorskie, podczas których staram się łączyć wiedzę, pasję i doświadczenie! Co powinienieś o mnie wiedzieć?

          • Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza

          • Historyczka i anglistka z zamiłowaniem do epoki elżbietańskiej i literatury Szekspira

          • 10 lat życia w Irlandii – praktyczna znajomość języka i kultury z pierwszej ręki

          • Specjalistka od fonetyki i komunikacji – nauczysz się mówić wyraźnie i naturalnie

          • Entuzjastka immersji językowej – staram się, bo moi uczniowie poczuli język angielski jak nigdy wcześniej

          • Osoba, która wierzy, że systematyczność i dobra strategia są kluczem do sukcesu – nie tylko w sporcie!

          Te zajęcia to coś więcej niż zwykła nauka języka. To wspólna droga, na której dowiesz się, jak uczyć się skutecznie, zaplanujesz swój rozwój i nauczysz się myśleć po angielsku.

          Kontakt

          Masz pytania związane z początkiem edukacji w Liceum Dębinka? Skontaktuj się bezpośrednio z sekretariatem szkoły:

          Nasza lokalizacja
          ul. Głogowska 26, 60-734 Poznań

          Formularz rejestracyjny

          Zadbaj o wysoki poziom edukacji swojego dziecka! Wypełnij formularz rejestracyjny i oczekuj na wyniki rekrutacji.

          rejestracja

          FAQ

          Znajdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!

          Co to jest szkoła społeczna?
          Szkoła społeczna to placówka niepubliczna. Realizuje ona obowiązującą podstawę programową, podlega nadzorowi kuratora oświaty, wystawia takie same świadectwa i prowadzi egzaminy – tak jak szkoły publiczne. Co ją zatem wyróżnia? Szkoły społeczne są niezależne w kwestii liczebności klas, organizacji nauczania, sposobu realizacji treści programowych i wychowawczych, a także doboru kadry dydaktycznej i kierowniczej. Tego typu placówki są obecne na rynku edukacyjnym od ponad 30 lat.
          Czy nauka w szkole społecznej jest płatna?

          Tak. Wynika to z faktu, że takie szkoły muszą samodzielnie uzyskać środki na finansowanie wszystkich kosztów związanych z ich działalnością. Zapisując dziecko do naszej szkoły, należy uiścić wpisowe, a następnie opłacać czesne. Informacje na temat wysokości opłat znajdziesz w zakładce opłaty.

          Na czym polega nauczanie dwujęzyczne?

          Dwujęzyczność w edukacji oznacza poszerzenie programu nauczania języka angielskiego (z 3 do 6 h tygodniowo) oraz wprowadzenie go jako drugiego, równoległego z językiem polskim, języka wykładowego do wybranych przedmiotów, np. matematyki, informatyki, biologii lub historii powszechnej. Badania naukowe prowadzone na całym świecie potwierdzają fakt, że taki właśnie sposób jest najskuteczniejszą metodą nauki języków obcych, a jej efekty znacznie przewyższają osiągnięcia uzyskiwane przez uczących się w tradycyjnych programach nauczania. Badania te potwierdzają także, że trwałość i zakres wiedzy z przedmiotów ogólnokształcących uczonych tą metodą, jest znacznie większa. Innymi słowy – gromadząc wiedzę i umiejętności zapisane w podstawie programowej (czyli takie same dla wszystkich liceów ogólnokształcących) można stopniowo nabywać coraz lepsze kompetencje językowe.

          Korzyści:

          • atrakcyjny przelicznik punktów za maturę dwujęzyczną w czasie rekrutacji na studia w Polsce,
          • możliwość podjęcia studiów za granicą bez dodatkowego egzaminu wstępnego,
          • zwolnienie z lektoratu językowego w czasie studiów w Polsce,
          • większa atrakcyjność absolwentów szkół dwujęzycznych na rynku pracy w Polsce i za granicą.

           

          Czy edukacja w szkole dwujęzycznej jest trudniejsza niż w standardowym liceum ogólnokształcącym?
          Wszystko zależy od poziomu kompetencji językowych ucznia oraz od motywacji. Jeśli myślisz o szkole dwujęzycznej dla swojego dziecka, to zapewne nauka języka obcego nie sprawia mu większych kłopotów. Odkrywanie wiedzy przedmiotowej w dwóch językach jest zapewne większym wyzwaniem, ale… kto nie lubi wyzwań? Jak łatwo zauważyć jest to wyzwanie z bardzo licznymi korzyściami.
          Jeśli czujesz, że dobrze byłoby jeszcze rozwinąć swoje kompetencje językowe (przed rozpoczęciem nauki w liceum dwujęzycznym), warto rozważyć klasę wstępną.
          Co to jest klasa wstępna?
          Klasa wstępna to dodatkowy rok nauki w liceum, który przygotowuje uczniów do nauczania dwujęzycznego (18 h języka angielskiego w tygodniu) i wyboru konkretnego profilu kształcenia. Przede wszystkim jest to szansa – czas, w którym uczniowie mogą podjąć decyzję o dalszej ścieżce swojego rozwoju, a jednocześnie podnoszą swoje kompetencje językowe. Nie podlegają w tym czasie klasycznemu ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu. Po ukończeniu klasy wstępnej uczeń w kolejnym roku szkolnym może kontynuować naukę w klasie I oddziału dwujęzycznego w naszym liceum. Program klasy wstępnej został przygotowany po to, by inspirować i zaciekawić – dla przykładu: w języku polskim i matematyce uzupełniamy materiał szkoły podstawowej i przygotowujemy do wymagań szkoły średniej, prowadzimy także fakultety i projekty przygotowujące do profilowania. Doskonalimy także drugi język obcy. Klasa wstępna daje czas na dojrzewanie emocjonalne i wszechstronny rozwój osobowości. To doskonałe rozwiązanie między innymi dla uczniów, którzy rozpoczęli naukę jako 6-latkowie, nie zdecydowali jeszcze o swojej przyszłości, chcą zdobyć lepsze umiejętności językowe lub przeczekać kumulację roczników.
          Jakie są zasady funkcjonowania klasy wstępnej?
          W klasie wstępnej osiągnięcia edukacyjne nie podlegają klasycznemu ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu, a ukończenie nauki potwierdzone zostanie wewnątrzszkolnym certyfikatem. Umowa o naukę zostanie zawarta na jeden rok szkolny, ale automatycznie przedłużona zostanie na kolejne 4 lata pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej. Po ukończeniu klasy wstępnej uczeń w kolejnym roku szkolnym kontynuuje naukę w klasie pierwszej Dwujęzycznego Liceum Społecznego “Dębinka”. Uczniowie klas wstępnych będą mieli prawo pierwszeństwa wyboru profili w klasie pierwszej naszego liceum.
          Jak zorganizowana jest rekrutacja do Liceum Dębinka?

          Proces rekrutacji w naszej szkole przebiega zgodnie z określonym harmonogramem. Warto zapoznać się z zasadami rekrutacji obowiązującymi na dany rok szkolny w zakładce Zasady i harmonogram rekrutacji.

          Co to jest PSO?

          PSO to Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe, czyli organ prowadzący naszą szkołę, założony w 1990 roku. Więcej na jego temat znajdziesz tu: http://www.debinka.poznan.pl/struktura.html

          Czym jest szkoła dwujęzyczna?
          W szkole dwujęzycznej wszystkie oddziały są klasami dwujęzycznymi – tzn. lekcje prowadzone są w języku ojczystym oraz obcym. Nasze liceum realizuje program w j. polskim oraz angielskim.
          Czym jest klasa dwujęzyczna?
          Oddział dwujęzyczny – to klasa, w której nauczanie jest prowadzone w dwóch językach: polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem nauczania. Jeśli wszystkie klasy w danej placówce mają status dwujęzyczny, mówimy o SZKOLE DWUJĘZYCZNEJ, na przykład o Dwujęzycznym Liceum Społecznym Dębinka.
          W jakiej sytuacji umowa o naukę nie zostanie przedłużona?
          Szkoła może podjąć decyzję o nieprzedłużeniu umowy z rodzicami ucznia, który w ciągu roku nauki nie opanował wymaganych umiejętności językowych lub nie stosował się do zasad zachowania obowiązujących w szkole.
          Czym jest ścieżka kształcenia?
          W klasycznym ujęciu to profil kształcenia ucznia. W naszym rozumieniu to jednak coś więcej. Słuchamy naszych uczniów oraz absolwentów i staramy się dostosować naszą ofertę do zgłaszanych przez nich potrzeb. Pragniemy stwarzać przestrzeń, w której uczniowie otrzymają wiele różnych propozycji kształcenia i będą mogli wśród nich wybierać. Wyobrażamy sobie na przykład, że ktoś, kto wybiera matematyczno-techniczną ścieżkę kształcenia może jednocześnie uczęszczać na zajęcia teatralne i uczestniczyć w projektach scenicznych realizowanych w szkole.
          Czy absolwenci SSP nr 3 Dębinka mają pierwszeństwo w rekrutacji?
          Tak, ale tylko ci, którzy otrzymali przynajmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania i osiągnęli średnią minimum 5,0. Zasada obowiązuje TYLKO w głównym terminie rekrutacji.
          Czym jest matura dwujęzyczna?
          Program matury dwujęzycznej zawiera takie same komponenty jak polska matura. Uczniowie podchodzą do egzaminów maturalnych w tym samym czasie co inni maturzyści. Podstawowa różnica polega na tym, że absolwent szkoły lub oddziału dwujęzycznego przystępuje obowiązkowo do części pisemnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie dwujęzycznym.
          Uczeń może podczas matury rozwiązać w języku obcym, który jest jego drugim językiem nauczania, dodatkowe zadania egzaminacyjne. Przygotowane zostały one w języku obcym z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia i matematyka. Warunkiem ich rozwiązywania jest przystąpienie do egzaminu z danego przedmiotu w języku polskim, tj.: egzaminu obowiązkowego z matematyki na poziomie podstawowym i egzaminu dodatkowego z: biologii, chemii, fizyki, geografii lub historii na poziomie rozszerzonym. Zdając maturę dwujęzyczną, uzyskujemy bardzo dobre przygotowanie do studiów za granicą i w Polsce, a także wyższą punktację w procesie rekrutacji na studia (w porównaniu do standardowej matury i IB).