Kadra
Kadrę naszej szkoły tworzą ludzie, którzy doświadczenie zawodowe łączą z zaangażowaniem i entuzjazmem. To nauczyciele pasjonaci. Cechuje ich profesjonalizm i umiejętność budowania relacji.
Wspólnie uczymy czuć i myśleć – to nasza misja.
Beata Łuczak-Wencel
Dyrektor Kolegium Edukacyjnego Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego
Swoją drogę zawodową zaczynałam od dziennikarstwa, sercem zawsze jestem blisko teatru, a edukacja to moja prawdziwa pasja. Z Dębinką związałam się w 1991 r. Najpierw jako nauczyciel języka polskiego (jestem absolwentką Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu), potem – wicedyrektor, a od 2007 roku pełnię funkcję Dyrektora Kolegium Edukacyjnego PSO (zespołu składającego się z przedszkola, szkoły podstawowej, do roku 2019 – gimnazjum, a obecnie także – liceum). Mam kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu społecznych placówek oświatowych, w tym – zarządzaniu inwestycjami (budowa nowoczesnego budynku szkoły podstawowej, rozwój infrastruktury sportowej i tworzenie przestrzeni terenu zielonego wokół placówek PSO). Zarówno te doświadczenia, jak i wieloletnie obserwacje dynamicznych procesów społeczno-ekonomicznych mających wpływ na potrzeby edukacyjne młodzieży, wyzwoliły we mnie marzenie o stworzeniu szkoły średniej. Szkoły, która te zmieniające się potrzeby młodych ludzi najpełniej zaspokoi, pomoże zbudować własny potencjał i pozwoli im rozwinąć skrzydła. A przede wszystkim – przygotuje ich do życia w szybko zmieniającym się świecie.
Mam przyjemność i zaszczyt kierować znakomitym zespołem kreatywnych, entuzjastycznych, inspirujących ludzi. To dzięki nim Dębinka „uczy czuć i myśleć”, nieustannie się rozwija, a ja mam odwagę i siłę podejmować nowe wyzwania.
Wierzę, że „nauka jest niezmierzonym morzem dobrej wody, im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony” (Stefan Żeromski).
Prywatnie jestem mężatką, mamą dwójki dorosłych dzieci, absolwentów Dębinki 🙂
Lubię wędrówki po górach, dobrą lekturę i film, poziom stresu obniżam, buszując w ogrodzie.
Adam Bech
Wicedyrektor Kolegium Edukacyjnego Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego
W pracy zawodowej zajmuję się dodatkowo realizacją projektów współpracy międzynarodowej. W 2019 roku zostałem laureatem konkursu Nasz projekt eTwinning w kategorii Projekty STEAM łączące naukę i sztukę za jeden ze zrealizowanych projektów Erasmus. Od 2018 roku jestem związany z programem Odysei Umysłu, najpierw jako sędzia, a następnie trener.
Prywatnie jestem zapalonym miłośnikiem górskich wędrówek, instruktorem harcerskim, kolekcjonerem oraz autorem publikacji z zakresu historii wojskowości, harcerstwa i dydaktyki. Od wielu lat związany też jestem z Wydziałem Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, m.in. jako członek Zespołu Doradczego ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia w Instytucie Historii UAM (2012-2016), a obecnie – współpracownik Zakładu Dydaktyki Historii. W ramach realizacji swoich pasji historycznych współorganizuję Strefę Militarną w Gostyniu (2008-2015) i Dni Ułana w Poznaniu (2000-2019); pełnię też funkcję sekretarza Stowarzyszenia “Historia Militaris”, a także prezesa Towarzystwa b. Żołnierzy i Przyjaciół 15. Pułku Ułanów Poznańskich (2013-2019). Czas wolny uwielbiam spędzać z dobrą książką lub wędrując w górach.
dr Piotr Reiss
Nauczyciel języka polskiego i etyki
Jestem absolwentem poznańskiej polonistyki. W roku 2017 uzyskałem tytuł doktora nauk humanistycznych. Swoją interdyscyplinarną pracę doktorską poświęciłem obecności kategorii ekonomicznych w literaturze staropolskiej. W piętnastoletniej karierze byłem kilkakrotnie wyróżniany nagrodami za działalność dydaktyczną i naukową.
Od roku 2008 pracuję w Kolegium Edukacyjnym Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego, jednocześnie współpracując z uczelniami wyższymi – Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza i Wyższą Szkołą Bankową w Poznaniu.
Swój potencjał dydaktyczny i wychowawczy zawdzięczam nieprzerwanej pracy na niemalże wszystkich poziomach edukacyjnych. Edukacja polonistyczna (postrzegana jako całościowy proces) jest moją pasją przede wszystkim ze względu na jej interdyscyplinarny charakter. W swoich działaniach zawsze staram się integrować rozmaite dziedziny wiedzy i kompetencji. Z dumą mogę powiedzieć, że jako nauczyciela ukształtowała mnie przede wszystkim przygoda w jednostkach edukacyjnych prowadzony przez Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe. Dlatego też – świadomie narażam się na pewną nieoryginalność – dębinkowe hasło, by „uczyć czuć i myśleć” dobrze charakteryzuje moje najważniejsze cele zawodowe. Jako wychowawca kieruję się empatią i staram się przekazywać tę postawę moim podopiecznym, zaś jako nauczyciel – prowokuję do samodzielnego myślenia.
Oskar Hajder
Dlaczego warto uczyć historii? Nie chodzi tylko o możliwość podzielenia się tym, czego się kiedyś samemu nauczyło czy przeczytało. Nawet nie o to, że historia jest po prostu ważna! Historia się przydaje. Dzięki jej znajomości lepiej rozumiemy, kim jesteśmy i dlaczego jesteśmy tacy, a nie inni, dlaczego myślimy tak, jak myślimy i robimy to, co robimy. Mając wiedzę historyczną, możemy czerpać więcej zabawy z czytanych książek, oglądanych filmów czy z poznawanych gier komputerowych. Pozwala ona również być bardziej świadomym obywatelem i podejmować przemyślane decyzje – innymi słowy – pozwala lepiej żyć.
Studia, które kończyłem (historia nauczycielska na UAM), były tylko początkiem zrozumienia tego, co napisałem wyżej. Dzielenie się wiedzą mogłem jednak praktykować jeszcze zanim podjąłem pracę w szkole. Już na pierwszym roku studiów uczestniczyłem w kursie i zdałem egzamin na przewodnika miejskiego po Poznaniu. Następnie doraźnie, przez kilka lat oprowadzałem wycieczki w różnych grupach wiekowych. Podczas studiów zaangażowałem się również w działalność Stowarzyszenia Edukacji i Odtwórstwa Historycznego AUREA TEMPORA, gdzie oprócz prób odtwarzania życia z czasów Mieszka I i Bolesława Chrobrego, brałem udział w licznych pokazach dla szkół oraz festiwalach historycznych.
Karierę zawodową rozpocząłem od nauczania historii i WOS-u w gimnazjum. Po reformie edukacji pracowałem w szkole podstawowej, a od kilku lat nauczam również w liceum. W trakcie ośmiu lat pracy w zawodzie nauczyciela brałem udział w licznych szkoleniach i kursach, z których najważniejszymi były te dotyczące oceniania kształtującego oraz krytycznego myślenia. Kluczowe dla mnie było uzyskanie certyfikatu językowego FCE i rozpoczęcie pracy w klasach dwujęzycznych Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie oraz Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego w Luboniu. Dzięki temu miałem okazję wyjść naprzeciw potrzebom uczniów oraz zająć się wcześniej niepraktykowanymi metodami nauczania np. metodą CLIL. Last, but not least. W mojej pracy niezwykle ważna jest dla mnie relacja z uczniami. Uważam, że wzajemny szacunek i zaufanie to fundamenty dobrej edukacji. Zatem czy warto uczyć historii? Warto jej uczyć i się jej uczyć. Warto też uczyć się, jak jej uczyć.
Na co dzień jestem przede wszystkim mężem i ojcem. Interesuję się również filozofią, historią nauki oraz fantastyką.
Sandra Koniarek
Nauczycielka języka angielskiego
Jestem absolwentką studiów magisterskich filologii angielskiej o specjalizacji nauczycielskiej na Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu oraz licencjackich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Kaliszu. Już na pierwszym roku studiów odbyłam praktyki w szkołach podstawowych, a podczas studiów magisterskich w liceum. Pracę jako nauczyciel rozpoczęłam w Kaliszu w szkołach językowych. Moje zainteresowania w związku z językiem obcym koncentrują się na literaturze oraz popkulturze, których elementy zostaną wprowadzone podczas zajęć. Nie zabrakło ich także w mojej pracy magisterskiej, dotyczącej relacji międzyludzkich na przełomie XIX i XX wieku. Chciałabym, aby uczniowie używali języka obcego z radością, a zajęcia poza przygotowaniem do matury zahaczały o ich zainteresowania. Ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdego ucznia.
W wolnych chwilach zatracam się w fikcyjnym świecie stworzonym przez takich autorów jak: Jane Austen, Charles Dickens, L.J.Shen, Cora Reilly. Uwielbiam taniec, jestem w trakcie kształcenia się na instruktorkę Salsation. Kocham podróżować i poznawać nowe miejsca, lokalną kulturę, kuchnię, mieszkańców. Przed rozpoczęciem roku szkolnego spędziłam 3 miesiące w Grecji jako animatorka czasu wolnego, rozmawiając z gośćmi, prowadząc zajęcia taneczne, a przede wszystkim – dbając o ich udany urlop. W swoich planach wyjazdowych zamieściłam także USA, Anglię i Hiszpanię.
Marc Piena
Nauczyciel języka angielskiego i historii
I am a history and English teacher from the Netherlands who enjoys living, studying, and teaching abroad and being part of an international community. I recently moved to Poznan after working at the British International School Gdansk for three years. Before that I taught in China for 2.5 years, studied in France, the Czech Republic, India and Taiwan and briefly worked in Italy.
Although my first Master’s degree was in European Studies, I soon found out that it wasn’t the right career for me after spending a lot of time in the office behind a computer screen. I already had some teaching experience and missed being creative, interacting with students and talking about my passion. Therefore, I decided to do a master’s degree in teaching history and dedicate myself to becoming a great teacher.
My teaching philosophy is based on active learning. If you want to learn something, you need to actively discuss it, challenge different views, and get creative. This is the case for learning history, but also learning English. Learning a language is all about immersion. If you use it a lot, if you speak and write a lot, you will eventually figure out what the right spelling and grammar is. Therefore, in my classes there is a lot of space for discussion and almost all assessments are presentations or creative tasks.
In my spare time, I like to play football, play piano, listen to podcasts about politics, stay on top of current events, travel and explore. I also like to work on my own history project (@mrmarchistory) and make a podcast about a football management game.
Agnieszka Janyga
Jestem miłośniczką literatury niemieckiej oraz teatru (nie tylko niemieckiego :)). W swojej pracy dydaktycznej z dziećmi i młodzieżą stawiam na łączenie nauki ze sztuką. Uważam, że nauka przez zabawę (np. teatr) dodaje pewności siebie, utrwala wiedzę i w niewymuszony sposób otwiera uczniów na swobodną komunikację, a ta jest przecież najważniejszym celem i dążeniem w nauce języka obcego.
Jestem absolwentką filologii germańskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów podyplomowych w Szkole Tłumaczy i Języków Obcych w Poznaniu. W trakcie nauki miałam przyjemność studiowania w ramach rocznych stypendiów na najstarszym uniwersytecie w Niemczech w Heidelbergu oraz na Uniwersytecie Wiedeńskim w Austrii.
Do moich ulubionych hobby poza literaturą i teatrem należą: sport, górskie wędrówki i spacery z psem (oczywiście niemieckiej rasy hovawart 🙂)
Weronika Stróżewska
Jestem absolwentką studiów magisterskich na kierunku biologia ogólna Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz doktorantką anglojęzycznej Doctoral School of Natural Sciences UAM. W mojej pracy naukowej zajmuję się przede wszystkim biologią rozwoju człowieka. W pracach dyplomowych badałam wpływ wybranych czynników społeczno-ekonomicznych, genetycznych oraz intensywnej aktywności fizycznej na rozwój dzieci i młodzieży. W czasie studiów byłam również Kierownikiem Sekcji Antropologicznej Koła Naukowego Przyrodników UAM, zorganizowałam XV Ogólnopolską Studencką Konferencję Antropologiczną. Zdobywałam także nagrody za wystąpienia na konferencjach i za prowadzone zajęcia, w tym te w języku angielskim oraz publikowałam moje badania w naukowych, wysoko punktowanych, czasopismach anglojęzycznych.
Moim celem jako nauczycielki biologii, nauki o życiu, jest zainspirować młodzież do
poznania, zrozumienia i docenienia naszego środowiska oraz wszystkiego, co w nim żyje. Do rozbudzenia zainteresowania moim przedmiotem wykorzystuję między innymi eksperymenty oraz praktyczne odniesienia do otaczającego nas świata.
Od zawsze pasjonowałam się biologią. Naukowo skupiłam się na antropologii, ale moim wielkim hobby jest botanika i ogrodnictwo, ornitologia oraz kynologia, czyli nauka o psach, która jest moją największą życiową pasją.
Czas wolny uwielbiam spędzać na spacerach z moim psem i na czytaniu książek, najchętniej z gatunku fantasy.
Ilona Lech-Przybyszewska
Na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu studiowałam chemię i biologię. Ponadto w Collegium Wratislaviense szkoliłam się z zakresu tutoringu. Interesuję się psychologią, neurodydaktyką oraz relacjami interpersonalnymi. Jestem nauczycielem z powołania i praca z młodzieżą jest moja pasją. Cechuje mnie konsekwencja, zaangażowanie i kreatywność.
Mam pozytywne nastawienie do życia☺. Ogromną radość sprawia mi uczenie oraz obserwowanie wyników swojej pracy. Zawsze jestem gotowa na nowe wyzwania, którym staram się sprostać. Bardzo lubię gotować, zwłaszcza dania kuchni japońskiej i tajskiej. W wolnych chwilach czytam – uwielbiam biografie. Lubię podróże, słońce i wymianę pozytywnej energii.
Moje motto życiowe: żeby zapalić, trzeba samemu płonąć.
Weronika Jeżyk
Mogłabym po prostu zacząć od tego, że ukończyłam geografię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu… Na początek pragnę jednak przede wszystkim napisać, że pasje to bardzo ważna część mojego życia, która dawniej wypełniała czas wolny, a obecnie również zawodowy.
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, na kierunku finanse i rachunkowość, co było ważnym doświadczeniem jednak – jak się okazało – stanowiło tylko część moich studenckich lat. W połowie studiów zdecydowałam się rozpocząć drugi kierunek, zupełnie niezwiązany z pierwszym. Tym drugim kierunkiem była właśnie geografia. Studia te miały być dla mnie jedynie rozwijaniem pasji do poznawania świata, nie wiązałam z nimi wtedy przyszłości zawodowej. Szybko okazało się, że są jedną z najpiękniejszych przygód, jakie przeżyłam i dawały poczucie bycia na właściwym miejscu!
W nauczaniu odnajduję swoją misję. Nie chodzi bowiem tylko o przekazywanie wiedzy, lecz o wiele więcej – o przekazywanie innym własnej pasji. Już dawniej wiedziałam, że jeśli miałabym uczyć, to właśnie geografii, ponieważ przez nią najlepiej mogę zachwycić młodych ludzi pięknem i niezwykłością świata. Swoje zainteresowania rozwijam również poprzez podróże, które kształtują mnie jako człowieka, ale również stanowią doświadczenie niedające się zastąpić wiedzą nabywaną z samych książek. Najbliższy jest mi wędrowny tryb podróży po górach, czy innych okolicach (zawsze z plecakiem na plecach), podczas których mogę poznawać nowych ludzi, a także samą siebie. Jestem osobą aktywną, podejmującą wyzwania i nieustannie się rozwijającą. Mam bardzo wiele zainteresowań i cieszę się, że odnalazłam pracę, która jest jednym z nich.
Jakub Laszuk
Jestem nauczycielem dyplomowanym z wieloletnim praktycznym doświadczeniem pracy z dziećmi i młodzieżą na wszystkich etapach edukacyjnych. Moje główne obszary zainteresowań to informatyka i matematyka, które są ściśle powiązane ze sobą i stanowią fundament współczesnej technologii (ukończyłem Politechnikę Poznańską na kierunku Matematyka ze specjalizacją Informatyczną).
Informatyka to moja pasja od zawsze. Uwielbiam śledzić najnowsze trendy technologiczne i eksperymentować z różnymi programami i narzędziami. Staram się przenieść moje zainteresowanie na zajęcia, które prowadzę i dodatkowo wzbogacam je o elementy grywalizacji.
Ponadto, jestem wielkim fanem staroszkolnych RPG. Moje zamiłowanie do gier fabularnych pozwala mi spojrzeć na przedmioty, których uczę, w inny sposób, co przekłada się na ciekawe i interaktywne zajęcia.
Moim celem jest wspieranie uczniów w rozwoju ich umiejętności, rozbudzanie ich ciekawości oraz wyposażenie każdego absolwenta w praktyczne kompetencje cyfrowe. Pracuję z uczniami indywidualnie, jak i w grupach, aby dopasować moje metody nauczania do ich potrzeb i stylów uczenia się.
dr Magdalena Jakubowska
Jestem nauczyciel, wychowawcą, wykładowcą akademickim i przedsiębiorcą. Prowadzę zajęcia i szkolenia dla uczniów, studentów, pracowników branży turystycznej i wolontariuszy, zarówno w standardowych, jak i autorskich programach. Poruszam się wśród zagadnień związanych z ekonomią i zarządzaniem, turystyką i influencer marketingiem. Niezależnie od nauczanego tematu, dostosowuję swój przekaz do odbiorcy. Stawiam na samodzielność słuchaczy, zamianę wyszukanych informacji w wiedzę oraz wykorzystanie jej w praktyce. Wiem, że jest ona szczególnie ważna, ponieważ od kilku lat prowadzę własną działalność gospodarczą w branży przemysłowej i budowlanej. To tu teorię łączę z praktyką.
Z fascynacją zgłębiam zjawiska i procesy gospodarcze, prowadząc badania naukowe. Uzyskałam tytuł doktora nauk ekonomicznych za rozprawę o ekonomicznych aspektach rynku pracy i turystyki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Moją życiową pasją jest harcerstwo. To w czasie zbiórek, biwaków i obozów rozwijam się, stawiam sobie i innym wyzwania oraz dzielę się swoim entuzjazmem. Byłam zuchem, zastępową, drużynową, szczepową, Dziś jestem komendantką hufca. Zarządzam kadrą, majątkiem, finansami oraz informacją. Dbam o dobry program i wizerunek.
W uznaniu efektów mojego działania zostałam zwyciężczynią prestiżowego konkursu dla liderów „Niezwyczajni 2015” w kategorii efektywne zarządzanie.
Prywatnie jestem żoną i mamą. W naszym domu pachnie pieczonym chlebem. Uwielbiamy wędrówki po górach i urok wieczornego ogniska.
dr Katarzyna Stachowiak
Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, wykładowcą akademickim, nauczycielem wychowania fizycznego, instruktorem tańca, różnych form aerobiku i aqua aerobiku oraz nauczycielem jogi. Moją pasją przez całe życie jest taniec, różne jego formy, przede wszystkim taniec towarzyski, który uprawiam do dnia dzisiejszego, choć obecnie w formie rekreacyjnej. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczęłam już pod koniec liceum, później na studiach w różnych szkołach tańca, ale także biorąc udział w licznych pokazach tanecznych oraz prowadząc swoją szkołę tańca. Po ukończeniu studiów pracowałam w gimnazjum jako nauczyciel wychowania fizycznego, a następnie w sektorze uczelni wyższych, jako nauczyciel akademicki i trener tańca sportowego. Obecnie prowadzę zajęcia z młodzieżą, studentami, osobami z Uniwersytetu trzeciego wieku, według autorskiego programu, a także przygotowuję choreografie taneczne podczas zajęć grupowych i indywidualnych.
Cały czas się doszkalam i rozwijam. Uzyskałam tytuł doktora nauk
o kulturze fizycznej w 2010 roku na AWF w Poznaniu, pisząc pracę z dziedziny psychologii sportu oraz prowadząc badania longitudinalne wśród tancerzy zawodowych (dotyczące poprawy poziomu poczucia jakości życia poprzez taniec). Swoją pasją staram się zarażać wszystkich, z którymi mam przyjemność prowadzić zajęcia. W 2012 roku ukończyłam studia podyplomowe na AWF w Gdańsku i zostałam trenerem II klasy sportowej w tańcu sportowym.
Jako nauczyciel i wykładowca akademicki pracuję już od ponad 20 lat. Ciągle się rozwijam poprzez uczestnictwo w różnorodnych kursach, szkoleniach, konferencjach. Jestem laureatem nagród kulturalno-oświatowych i artystycznych, jednak najbardziej cieszy mnie radość moich podopiecznych podczas prowadzonych zajęć.
Od niedawna zainteresowałam się również różnymi formami jogi i ajurwedy, w szczególności ashtanga jogą, którą uprawiam codziennie. W 2022 roku zostałam certyfikowanym nauczycielem jogi, nadal cały czas rozwijając i poszerzając swoje umiejętności i wiedzę.
Interesuję się również psychologią, szczególnie rozwojową, ale również relacjami międzyludzkimi. W wolnym czasie oczywiście☺ uprawiam różne formy ruchu, bowiem uwielbiam pływać, tańczyć, obecnie też nurkować, ale również czytać książki. Na co dzień łączę obowiązki mamy dwóch córek i pracy zawodowej, będącej jednocześnie moją pasją.
Magdalena Kumaniecka
Nauczycielka edukacji dla bezpieczeństwa
Jestem absolwentką pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z resocjalizacją na obecnym Uniwersytecie Pomorskim w Słupsku, gdzie uzyskałam tytuł magistra.
W 2011 r. rozpoczęłam studia podyplomowe w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy na wydziale Zarządzania i Nauk Społecznych w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa. Od 2021 r. jestem żołnierzem sił zbrojnych RP w Wojskach Obrony Terytorialnej. Pochodzę z nadmorskiego Darłowa, które do dziś jest dla mnie miejscem szczególnie ważnym – miejscem, do którego wracam z tęsknotą i sentymentem.
Uwielbiam podróże, fascynują mnie kraje azjatyckie i ich kulinarna kultura. W wolnych chwilach spełniam się w kuchni – jest to dla mnie swoista forma relaksu, podobnie jak sezonowy paddleboarding. Ponadto interesuję się sztuką Krav Magi. Jestem miłośniczką kawy, kotów i filmów dokumentalnych.
Łukasz Dziewulski
Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. W „Dębince” pracuję od 2008 roku. Oprócz pracy dydaktycznej z młodzieżą w szkole prowadzę szereg zajęć sportowych, m.in. z pływania i tenisa ziemnego.
Od zawsze jestem związany ze sportem, początkowo jako zawodnik, obecnie jako trener i instruktor.
W czasie lekcji wychowania fizycznego chciałbym zachęcić młodzież do zdrowego stylu życia – pokazać, jakie korzyści niesie za sobą regularna aktywność fizyczna. Na swoich zajęciach prezentuję różnorodne formy aktywności ruchowej, tak aby każdy mógł wybrać coś dla siebie.
Wolny czas spędzam na motocyklu, a w zimie – na nartach.
Magdalena Mendez-Gniot
Z językiem hiszpańskim i światem hiszpańskojęzycznym jestem związana zawodowo już drugą dekadę. Jako pilotka wycieczek i wypraw trampingowych pracowałam między innymi w 11 krajach hiszpańskojęzycznych: Hiszpanii, Meksyku, Gwatemali, Hondurasie, Nikaragui, Kostaryce, Boliwii, Peru, Chile, Argentynie i Urugwaju. Podróże dały mi praktyczną wiedzę o kulturze, przyrodzie, atrakcjach turystycznych oraz życiu tamtejszych ludzi. Staram się, aby nasze wspólne spotkania na lekcjach były pełne żywej komunikacji oraz dawały inspirację do poznawania świata i rozwoju osobistego.
Jestem pasjonatką autodydaktyki i chłonięcia języka poza klasą szkolną w formie rozrywki i uczestnictwa w realnych sytuacjach, w których możemy go użyć. Bardzo ważna jest dla mnie edukacja globalna – podczas pracy w szkołach średnich współpracowałam m.in. z Polską Akcją Humanitarną.
Język hiszpański szlifowałam w Meksyku, gdzie mieszkałam przez trzy lata i ukończyłam Studium Języka Hiszpańskiego i Kultury Meksykańskiej na Universidad Nacional Autónoma de México. Zdałam egzamin DELE C2, polskie uprawnienia pedagogiczne zdobyłam na studiach podyplomowych z Dydaktyki Języka Hiszpańskiego w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu, a uczę już od 11 lat.
Zanim zaczęła się moja przygoda z hiszpańskim, ukończyłam jednolite studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach: Politologia ze specjalnością dziennikarską oraz Kulturoznawstwo. Uwielbiam pisać i od czasu do czasu publikuję artykuły podróżnicze.
Nie lubię miejskiego życia i w każdej wolnej chwili spędzam czas w naturze. Uprawiam sporty górskie, czytam – o przygodach i wyprawach oraz sporo z dziedziny socjologii, ekonomii czy problemów współczesnego świata.
Joanna Konara
Nauczycielka matematyki
Jestem absolwentką Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku matematyka. Ukończyłam również studia podyplomowe na kierunku Informatyka i technologia informacyjna na Politechnice Poznańskiej.
Jestem nauczycielem dyplomowanym z siedemnastoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą na wszystkich etapach edukacyjnych. Lubię uczyć, wiele radości sprawia mi przekazywanie wiedzy i efekt końcowy, gdy moi uczniowie dochodzą do wniosku, że matematykę można rozumieć i cieszyć się rozwiązywaniem zadań.
W wolnych chwilach chętnie chodzę na zajęcia siłowe, wędruję po górach, jeżdżę na rowerze, czytam kryminały i spaceruję z moim psem.
Karol Napieralski
Nauczyciel zajęć teatralnych i muzyki
Jestem absolwentem Liceum Muzycznego im. Mieczysława Karłowicza w Poznaniu oraz Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (wydział instrumentalny, wokalno-aktorski, pedagogiczny) oraz wychowankiem i obecnym wokalistą chóru Filharmonii Poznańskiej profesora Stefana Stuligrosza „Poznańskie Słowiki”.
Założyłem grupę artystyczną „Erato”, jestem kierownikiem artystycznym Szkoły Musicalu „Erato” oraz Szkoły Tańca Współczesnego i Gimnastyki Artystycznej „Feniks”.
Od roku 1993 – członek ZAiKS. W życiu zawodowym łączę wiele ról: aktor musicalowy, reżyser, kompozytor, autor scenariuszy i tekstów literackich, animator kultury, a także – twórca klasycznej muzyki symfonicznej i kameralnej, autor licznych musicali, oper oraz piosenek tworzonych z myślą o dzieciach i młodzieży. Reżyserowane spektakle realizuję m.in. w Teatrze Animacji, Teatrze Muzycznym, Teatrze Wielkim, Teatrze „Łejery” w Poznaniu oraz w wybranych teatrach na terenie całej Polski.
Wielokrotnie byłem laureatem nagród kulturalno-oświatowych, pedagogicznych i artystycznych.
Marta Dejnak
Psycholożka szkolna
Jestem magistrem psychologii o specjalności klinicznej, absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz certyfikowanym coachem rozwoju osobistego i rozwoju organizacji. Posiadam także dyplom przygotowania pedagogicznego, jestem trenerką umiejętności społecznych oraz trenerką kontroli złości.
Swoją pracę zawodową od wielu lat wiąże z edukacją na różnych poziomach, zajmuję się również terapią indywidulną – wspieraniem dzieci i młodzieży w rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Głęboko wierzę, w to, że każdy uczeń ma unikalne talenty i potencjał do rozwoju. Dlatego zawsze staram się dostrzec i wydobyć te mocne strony, pomagając uczniom budować swoje poczucie własnej wartości i pewności siebie. Moja praca obejmuje nie tylko wsparcie emocjonalne, ale także rozwijanie umiejętności interepersonalnych, rozwiązywania konfliktów, budowanie zdolności do radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Moja mała misja to nie tylko pomagać indywidualnie uczniom, ale także wpływać na rozwijanie bardziej holistycznych i pozytywnych podejść do edukacji. Psychoedukacja z zakresu inteligencji emocjonalnej jest moim ulubionymm zajęciem. Wierzę, że na sukces w życiu oprócz intelektu, zdobytej wiedzy i wrodzonego potencjału składa się również umiejętność kierowania emocjami. To one pozwalają nam dążyć do celu, utrzymywać motywację i realizować marzenia. Pogłębianie tej wiedzy oraz dzielenie się nią z młodym człowiekiem jest moją pasją. Im lepiej będziemy rozumieć nas samych tym łatwiej nam będzie rozumieć świat.
Prywatnie uwielbiam słuchać muzyki – szczególnie tej granej na żywo, lubię podróżować, pływać, spędzać czas na świeżym powietrzu. Latem – rower, zimą – snowboard.
Jolanta Przerwa-Bech
Nauczycielka języka angielskiego
Ukończyłam studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Jestem historykiem i nauczycielką języka angielskiego. Łączę swoją pasję do dziejów Anglii elżbietańskiej z zamiłowaniem do literatury anglojęzycznej i fascynacją językiem Szekspira.
Ucząc, staram się kłaść nacisk na komunikację, ale nauczycielskiego “fioła” mam na punkcje fonetyki. Jedną z najważniejszych rzeczy jest dla mnie immersja, czyli zanurzenie uczniów w angielskim.
Przez niemal 10 lat mieszkałam w Republice Irlandii, poznając tamtejszą kulturę i historię oraz doskonaląc znajomość języka. Zielona Wyspa stała się jednym z moich ,,miejsc na Ziemi’’, do którego chciałabym wracać jak najczęściej.
Jestem miłośniczką aktywności fizycznej we wszelkich jej przejawach – poczynając od wędrówek po górach, przez starty w ultramaratonach (bo krótkie dystanse są… nudne), po podnoszenie ciężarów. Sport nie tylko pozwala mi utrzymać niezłą kondycję, ale jest też dla mnie odskocznią od codzienności. Jak miałam się okazję już nieraz przekonać – najtrudniejsze zawody na najdłuższych dystansach wygrywa się… głową. To także chcę przekazać moim uczniom. Planowanie, strategia i trening to przepis na sukces nie tylko w sporcie. Talent jest ważny, ale 90% to systematyczna praca.
Michał Ziółkowski
Nauczyciel fizyki
Fizyk i matematyk. Jestem absolwentem fizyki technicznej na Politechnice Poznańskiej.
Studia na politechnice dały mi nie tylko wiedzę teoretyczną, ale wzbogaciły ją o wiele
doświadczalnych i technicznych zagadnień, co sprawia, że bardzo praktycznie podchodzę do zadań i problemów. Doceniam przede wszystkim kreatywne i niestandardowe podejście do zagadnień. Nie ograniczam się tylko do nudnych regułek i teorii, ale staram się szukać różnych dróg do rozwiązania problemów. Na lekcjach przemycam dużo ciekawostek, często w języku angielskim. Bardzo chętnie zdobywam wiedzę na temat informatyki kwantowej, sztucznej inteligencji
oraz wielu innych fizycznych zagadnień.
Poza edukacją jestem czynnym trębaczem w kilku big bandach i orkiestrach dętych. Od najmłodszych lat jestem osobą bardzo aktywną fizycznie. Uwielbiam sporty zespołowe, które uprawiam chętnie przy każdej możliwej okazji, ale w ostatnich latach najwięcej czasu poświęcam na treningi biegowe, w trakcie których słucham książek i podcastów.
Tadeusz Pietrulewicz
Nauczyciel religii
Jestem absolwentem Wydziału Teologicznego Uniwersytetu im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. W Kolegium Edukacyjnym PSO pracuję od 1999 roku. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałem, ucząc na wszystkich poziomach edukacyjnych, tj. w szkole podstawowej, gimnazjum i w przedszkolu.
Dialog, otwartość, interdyscyplinarność to cechy charakterystyczne dla lekcji religii, dlatego na zajęciach stawiamy pytania, poszukujemy odpowiedzi, uczymy się krytycznego myślenia. Zaglądamy w głąb siebie, aby odkryć piękno Boga w nas.
Prywatnie lubię thrillery i książki filozoficzno–teologiczne. Lubię też odpoczywać w ogrodzie i marzę o swoim sadzie.
Kontakt
Masz pytania związane z początkiem edukacji w Liceum Dębinka? Skontaktuj się bezpośrednio z sekretariatem szkoły:
Telefon
Nasza lokalizacja
Formularz rejestracyjny
Zadbaj o wysoki poziom edukacji swojego dziecka! Wypełnij formularz rejestracyjny i oczekuj na wyniki rekrutacji.
FAQ
Znajdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!
Co to jest szkoła społeczna?
Czy nauka w szkole społecznej jest płatna?
Tak. Wynika to z faktu, że takie szkoły muszą samodzielnie uzyskać środki na finansowanie wszystkich kosztów związanych z ich działalnością. Zapisując dziecko do naszej szkoły, należy uiścić wpisowe, a następnie opłacać czesne. Informacje na temat wysokości opłat znajdziesz w zakładce opłaty.
Na czym polega nauczanie dwujęzyczne?
Dwujęzyczność w edukacji oznacza poszerzenie programu nauczania języka angielskiego (z 3 do 6 h tygodniowo) oraz wprowadzenie go jako drugiego, równoległego z językiem polskim, języka wykładowego do wybranych przedmiotów, np. matematyki, informatyki, biologii lub historii powszechnej. Badania naukowe prowadzone na całym świecie potwierdzają fakt, że taki właśnie sposób jest najskuteczniejszą metodą nauki języków obcych, a jej efekty znacznie przewyższają osiągnięcia uzyskiwane przez uczących się w tradycyjnych programach nauczania. Badania te potwierdzają także, że trwałość i zakres wiedzy z przedmiotów ogólnokształcących uczonych tą metodą, jest znacznie większa. Innymi słowy – gromadząc wiedzę i umiejętności zapisane w podstawie programowej (czyli takie same dla wszystkich liceów ogólnokształcących) można stopniowo nabywać coraz lepsze kompetencje językowe.
Korzyści:
- atrakcyjny przelicznik punktów za maturę dwujęzyczną w czasie rekrutacji na studia w Polsce,
- możliwość podjęcia studiów za granicą bez dodatkowego egzaminu wstępnego,
- zwolnienie z lektoratu językowego w czasie studiów w Polsce,
- większa atrakcyjność absolwentów szkół dwujęzycznych na rynku pracy w Polsce i za granicą.
Czy edukacja w szkole dwujęzycznej jest trudniejsza niż w standardowym liceum ogólnokształcącym?
Jeśli czujesz, że dobrze byłoby jeszcze rozwinąć swoje kompetencje językowe (przed rozpoczęciem nauki w liceum dwujęzycznym), warto rozważyć klasę wstępną.
Co to jest klasa wstępna?
Jakie są zasady funkcjonowania klasy wstępnej?
Jak zorganizowana jest rekrutacja do Liceum Dębinka?
Proces rekrutacji w naszej szkole przebiega zgodnie z określonym harmonogramem. Warto zapoznać się z zasadami rekrutacji obowiązującymi na dany rok szkolny w zakładce Zasady i harmonogram rekrutacji.
Co to jest PSO?
PSO to Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe, czyli organ prowadzący naszą szkołę, założony w 1990 roku. Więcej na jego temat znajdziesz tu: http://www.debinka.poznan.pl/struktura.html
Czym jest szkoła dwujęzyczna?
Czym jest klasa dwujęzyczna?
W jakiej sytuacji umowa o naukę nie zostanie przedłużona?
Czym jest ścieżka kształcenia?
Czy absolwenci SSP nr 3 Dębinka mają pierwszeństwo w rekrutacji?
Czym jest matura dwujęzyczna?
Uczeń może podczas matury rozwiązać w języku obcym, który jest jego drugim językiem nauczania, dodatkowe zadania egzaminacyjne. Przygotowane zostały one w języku obcym z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, fizyka, geografia, historia i matematyka. Warunkiem ich rozwiązywania jest przystąpienie do egzaminu z danego przedmiotu w języku polskim, tj.: egzaminu obowiązkowego z matematyki na poziomie podstawowym i egzaminu dodatkowego z: biologii, chemii, fizyki, geografii lub historii na poziomie rozszerzonym. Zdając maturę dwujęzyczną, uzyskujemy bardzo dobre przygotowanie do studiów za granicą i w Polsce, a także wyższą punktację w procesie rekrutacji na studia (w porównaniu do standardowej matury i IB).